vasárnap, augusztus 28, 2011

Egy ige és egy gondolat

"Én az Úr vagyok, a te Istened, aki kihoztalak téged Egyiptomnak földéről, a szolgálatnak házából. Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem." 2Móz.20,2-3

Valahol olvastam egy ilyenszerű tanácsot: ha hajót akarsz építeni ne mérnököket toborozz, hanem ébressz vágyat a végtelen tenger után. A tízparancsolat (helyesebben tíz ige vagy Gyökössy Endre szerint: Tíz segítség az emberréválás útján) emlékeztet először a szabadító Istenre, a szolgálat házában eltöltött nyomorúságos esztendőkre, az "atyáiktól örökölt hiabavaló életünkre" és arra a csodára ami az isten fiaknak szabadsága, amelyben érdemes megállni, amelyben lehet lehorgonyozni. Emlékeztetve, a szabadító és bennünket örző Úr végtelen szeretetét újra és újra megmutatva ébresztgeti a vágyat az egyedüli Úr szolgálata iránt és óv attól, hogy másoknak szolgálva, "idegen istenek után sántikálva" (kullogva) zátonyra ne fusson életünk.

Nincsenek megjegyzések: